Gården

Frihetsfølelse i samspill med naturen skaper glade barn!

Gården er en avdeling med plass til barn i alderen 2-6 år hvor naturen er en stor del av hverdagen. Her er vi ute hver dag, hele året, i all slags vær. Vi har mange forskjellige aktiviteter knyttet til naturen og årstiden.

Vi er heldige med barnehagens plassering, – med flotte uteområder rett på utsiden av døren. En liten gåtur unna har vi lysløypa og skogen å boltre oss i. Vi har også vår helt egen gapahuk som ligger ovenfor Gården, med tilhørende bålplass. «Magiske land” ligger en liten klatretur unna gapahuken. Her er det store skogsområder, med magiske muligheter. Lek i naturen gir barna mulighet for selv å bruke fantasien, være kreative og oppfinnsomme, skogen har jo de beste lekeapparatene!!

Vi elsker å være på tur og tar gjerne turer rundt i nærområdene, som for eksempel til Festningen, Trollstien, biblioteket, ishallen, Herrebrøden gård, Rød herregård, gymsalen på Hjortsberg skole eller til de andre TDM barnehagene.

På Gården har vi stort fokus på trivsel og at hvert enkelt barn skal oppleve at de er en del av fellesskapet. Livsmestring og helse står sentralt hos oss der vi jobber målrettet for at barna skal ha en sunn fysisk og psykisk helse. For oss er det viktig at alle blir inkludert og vi jobber aktivt med å legge tilrette for lek og samspill. Barna skal erfare at deres tanker og følelser blir tatt på alvor. At noen ønsker å lytte til det de har å si. De skal erfare at deres interesser og meninger er med på å prege dagene i barnehagen.

Kontakt Gården:

E-post: garden@tdmbarnehager.no